צפון איטליה עם ילדים

הנופים, הרכבלים, הטירות העתיקות, הגלידה, הפיצה או האגמים?

מה הפך את צפון איטליה מיעד מושלם למי שחוגג ירח דבש או את אהבתו החדשה, ליעד חם גם בקרב משפחות?

למה כדאי לתכנן מראש טיול לאיטליה עם ילדים, על מה אסור לכם לוותר ומתי הכי כדאי לנסוע? כל התשובות במאמר לפניכם:

 

האם טיול בצפון איטליה מתאים לילדים?

נתחיל בזה שזה איטליה.

מייד אין איטלי זו חותמת של עיצוב, של טעם, של תרבות ושל יופי.

אזור צפון איטליה הוא אזור של נופים טבעיים, מים, עיירות ציוריות וסמטאות יפיפיות אבל לא תמיד זה מספיק לילדים. ילדים בכל הגילאים רוצים אטרקציות ופעילויות ואת זה יש בצפון איטליה בשפע.

צפון איטליה עבור ילדים, מהווה “נקודה חמה” של פעילויות כמו: טיפוס הרים, גלישה במפלים, פארק מים, פארק חבלים, טירות עתיקות, רכיבה על אופניים ואגמים המציעים פעילויות משפחתיות מהנות במיוחד.

גם טיולי כוכב הם המלצה נהדרת כשיוצאים לצפון איטליה עם ילדים. תוכלו לצאת בבוקר ולחזור בערב אחרי יום גדוש בפעילות. לא תצטרכו לאסוף את הציוד שלכם, לארוז ולפרוק במלון הבא. תהנו מנוחות והרגל שילווה אתכם ואת ילדכם במהלך הטיול.

אם אתם בצפון איטליה תנו קפיצה לעיר התעלות המופלאה וונציה. וונציה היפה והמיוחדת שלפעמים צפופה אבל בהחלט כדאי להקדיש לה יום או יומיים ולהסתובב בכיכר סן מרקו, הכיכר המרכזית של העיר מלאת היונים. סביב הכיכר תגלו ארמונות ובניינים מרשימים, בהם בזיליקת סן מרקו, מגדל הפעמונים וארמון הדוג’ה. שייט בגונדולה זה אמנם תענוג לא זול אבל לשוט עם גונדולייר מקומי שאולי לא ישיר “או סולו מיו” אבל בטוח יספר לכם דברים מעניינים על העיר- זו חוויה. סיימתם את השייט? קנו כובע או חולצת ונציה לילדים ודעו שעשיתם את שלכם. את ונציה הציורית גם אתם וגם הילדים תתקשו לשכוח.

אופציה נוספת היא לעלות צפונה לבולזאנו ולערוך סיור במפעל של לואקר לנסוע ברכבת תיירים, להסתובב בסמטאות השוק בעיר העתיקה ולאכול שטרודל תפוחים בפיאצה המקומית.

וכמובן, אזור סופר מומלץ לביקור הוא הרי הדולומיטים שנחשב לאחד האזורים היפים ביותר באירופה כולה. כאן תגלו נופים עוצרי נשימה של טבע בשיא תפארתו. גם לדולומיטים מומלץ להקדיש לפחות יומיים, להתמכר לטבע ולהנות ממסלולי הליכה קסומים.

 

מתי כדאי לנסוע עם ילדים לצפון איטליה?

כבעלי משפחות המחפשים פתרון לפחות לחלקו של החופש הגדול, באופן טבעי נעדיף לצאת לחופשה בצפון איטליה עם ילדים בחודשים יולי ואוגוסט הנחשבים לעונת שיא בתיירות. בשיאו של הקיץ תמצאו מגוון אטרקציות לכל הגילאים, אירועים, פסטיבלים, הופעות ומה לא?

חשוב לדעת שבחלק מהמקומות עשוי להיות חם וצפוף, בעיקר בוונציה ובאגם גארדה. לעומת זאת באגם קומו ובאגם מאג’ורה, וגם בהרי הדולומיטים יהיה פחות עמוס בתיירים ובמקומיים גם בשיא העונה. יוני וספטמבר הם חודשים נהדרים ליציאה לחופשה משפחתית. מזג האויר מצוין והעומסים סבירים לחלוטין.

מהם המסלולים המומלצים?

אזור צפון איטליה מכונה “צפון איטליה והאגמים”  בזכות שלושת האגמים עוצרי הנשימה הקיימים בו. אגם גארדה, קומו ומאג’ורה המוקפים בעיירות ציוריות ופסטורליות.

אם הגעתם לאגם גארדה – שנחשב לגדול בין האגמים באיטליה, הגעתם לאזור האטרקציות לילדים בצפון איטליה. כאן תמצאו הרבה יותר מפארקי שעשועים, יש כאן היצע אדיר של פעילויות אקטיביות באוויר, בים וביבשה.

האזור כולו שוקק חיים ומתאים לחופשה משפחתית. בחרנו לתת לכם כמה אטרקציות כמדגם, חשוב שתדעו שיש עוד המון.

קחו את הילדים לגארדה לנד- פארק השעשועים הגדול באיטליה הכולל אינספור מתקנים לילדים בכל הגילאים,זהו פארק מרשים שהתחדש לאחרונה במתחם של שעשועי מים גם לקטנטנים. במתחם גארדה אך בכניסה נפרדת ישנו אקווריום ענק  SEA LIFE. יש בו מבחר עצום של יצורים ימיים. אחת האטרקציות המלהיבות שלו היא תעלת הכרישים, הצועדים בה מוקפים בכרישים מכל עבר- שווה ביקור.

פארק ההרפתקאות האומגות והחבלים Parco le Busatte  –  נמצא בתוך יער אורנים יפיפה קרוב מאוד לעיירת הנופש טורבולה, הפארק מציע הרפתקאות לקטנטנים וגם לילדים מתבגרים אוהבי אתגרים.

למי שאוהב קולנוע מחכה חגיגה אמיתית במובילנד Movieland שהוא פארק סרטים ענק המציע

חווית טיול בין סטים של סרטים, בילוי במתקנים אמיתיים מעולם הסרטים, צפייה באפקטים מיוחדים  וצפייה במופעים מושקעים.

וגם פארק חבלים מאתגר  Jungle Adventure Parkשתמיד כייף לשלב בצפון איטליה עם ילדים.

תוכלו לצאת לטיולי כוכב ולטייל במגוון עיירות יפיפיות שבחרנו לציין כאן עבורכם כמו: סירמיונה, לימונה סול גארדה, טורבולה, מאלצ’סינה, לאזיס המקיפות אותו.

אגם קומו- (Lago di Como)

פעם קראו לו לאריו, הוא נמצא במחוז לומברדיה והשלישי בגודלו באיטליה

יש בו נופים וצבעים שהעין מתקשה לעכל. הרים ועמקים שבחורף נצבעים בלבן צחור, מישורים שצבועים בירוק מסנוור ואגם עם גוונים כחולים. אגם קומו והפלאג’יו הוא אולי הכי יפה מבין האגמים אך מתאים יותר לטיול רומנטי למבוגרים כי אין בו מספיק אקשן ואטרקציות לילדים המטיילים בצפון איטליה.

אגם מג’ורה:

האגם קרוב מאוד לשעה התעופה מלפנזה שליד מילאנו וזו הסיבה שמרבית המטיילים המבוגרים וגם המשפחות המטיילות פוקדים אותו כיעד ראשון במהלך מסלול באזור האגמים של צפון איטליה

מג’ורה הוא שילוב של יופי ואטרקציות: וילות, פארקים, גנים נהדרים. מגלשות הרים, רכבלים, מסלולי הליכה למשפחות ומהווה יעד נחשב ומלא אטרקציות לילדים בצפון איטליה

אחת האטרקציות היא: אלפילנד Alpyland, המציע מסלול מגלשות הרים (Alpine Coaster) של 1200 מטר בירידה של 100 מטרים. לנקודת ההתחלה תעלו באמצעות רכבל עם כסאות.

פארק אקווה-אוונטורה Aquavventure נמצא עיירה באבנו Baveno במתחם אחד תמצאו: בריכת שחיה, מגלשות מים, פארק הרפתקאות ועוד 3 בריכות שחיה המתאימות לילדים ולמבוגרים שבנויות בטבע המרהיב ופעילות במשך כל השנה.

אומגת זיפלין LAGO MAGGIORE ZIPLINEמתאימה למשפחות שאוהבות פעילויות אקסטרים

מלאות אדרנלין. האומגה נמצאת מעל ורבאניה Verbania שבגדה הצפון מערבית של האגם.

פארק בוטאני וילה טרנטו VILLA TARANTO

ביציאה מעיירת הנופש פאלאנצה בדרך לעיירה אינטרה (Intra)  תמצאו את וילה טרנטו Villa  Taranto,   המציעה גנים בוטאניים יפיפים, בהם וגידולים אלפי זני צמחים שהובאו לכאן מקצוות העולם. הפארק המושלם הזה מתאים בדיוק כחלק מטיול לצפון איטליה עם ילדים.

גו-קארטינג GO-KARTING POMBIA

מכוניות קארטינג ומסלול מעגלי של 580 מטרים, קארטינגים לילדים ולמבוגרים, בהחלט יגוון לכם את הטיול. הגו קארטינג נמצא במתחם Pkarting הנמצא מדרום לאגם מג’ורה, ליד העיירה פומביה. Pombia חשוב שתדעו שממש קרוב אליו ובמרחק של כ-חמש דקות נסיעה, נמצא הגן הזאולוגי לה טורביירה .La Torbiera אטרקציה נוספת היא פארק הספארי Safari Park הנמצא במרחק של 10 דקות נסיעה מכאן.

פארק המים אונדלנד ONDALAND

אם בזמן שהייתכם בצפון איטליה עם ילדים, מתחשק לכם להשתכשך עם איטלקים מקומיים, אונדלנד הוא המקום הנכון עבורכם. פארק מים איטלקי טיפוסי עם בריכות, מגלשות ומדשאות, במרחק של כשעה נסיעה דרומה מאגם מג’ורה, ומה היתרון הבולט שלו? קרבתו לאאוטלט Vicolungo The Style Outlets.

אז תגידו ת’אמת, הכרות עם פארק מים של מקומיים ולאחר מכן קינוח בשופינג איטלקי משובח, היש מושלם מזה?

כדאי לתכנן מראש טיול לאיטליה עם ילדים?

כדי שהטיול שלכם יהיה כייפי וייזכר כחוויה משפחתית לשנים, כדאי לכם לעשות כמה הכנות מראש שיבטיחו לכם שקט נפשי וימנעו בלת”מים שיוציאו אתכם מהכלים.

ערכו תיאום ציפיות –עובדתית, ככל שיש יותר משתתפים, קצב הטיול משתנה וההספק יורד.

לכן חשוב לתאם ציפיות קודם כל בפני עצמכם ולהבין  שמדובר בטיול שונה עם מטרות שונות.

הזמינו טיסות נוחות – למרות שטיסה סדירה יקרה יותר היא מפחיתה את הסיכויים לאיחורים וביטולים ובנוסף לכך שעות הטיסה נוחות יותר ועם ילדים זה בהחלט משמעותי – רוב הטיסות הסדירות יוצאות בשעות הבוקר וחוזרות בשעות אחר הצהריים, כאשר טיסות השכר יוצאות בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות ומשמעות הדבר היא לצאת מהבית באמצע הלילה כדי להגיע לשדה התעופה עם ילדים עצבנים ומקטרים.

הזמינו מקומות לינה – יכול להיות שהחלטתם לא להזמין כלום מראש וללון במלונות זולים ואקראיים, אבל כשנוסעים עם ילדים, עדיף להיות זהירים ולהימנע מספונטניות לכן הזמינו את מקומות הלינה מראש.

הזמינו רכב מהארץ – השכרת רכב מראש ודרך חברת השכרה מוכרת תחסוך לכם זמן יקר ו”התקשקשות” מיותרת. אתם תקבלו את כל ההסברים בדבר הביטוחים הנדרשים ורישיון הנהיגה הבינלאומי ותמנעו מהפתעות מיותרות במשרד השכרת הרכב המקומי.

מה הם אוהבים?

בגדול, כל מה שהם אוהבים בשגרה, יכול להתאים לטיול לצפון איטליה עם ילדים. ילדים קטנים קל לרצות, הם ייהנו לרוץ בטבע, לזחול במערות, לטפס במעלה מדרגות של טירה, ולבלות בפארקי שעשועים. עם המתבגרים יהיה קצת יותר מאתגר, אבל אגם מרשים, פארק מים או איזו פעילות אקסטרים תסגור לכם פינה.

שתפו אותם: דברו איתם על התוכנית המתוכננת, הם יקבלו תחושה שמקשיבים להם ומתחשבים בהעדפותיהם. תנו להם אחריות כמו: את אחראית על המים, אתה אחראי על תיקים וכובעים.

כל אחד בהתאם לגילו וליכולותיו.

מצלמה– תנו להם לצלם! הם ייהנו לתעד את החוויה מהעניים שלהם וירגישו מחויבים למשימה. את התמונות אפשר לצלם בסמארטפון או במצלמה קטנה ולא יקרה.

תכננו מסלול מגוון– רק טיולי טבע? פחות. רק פארקי שעשועים? מתיש.

גיוון אטרקציות לילדים בצפון איטליה, זה שם המשחק. מצאו איזון בין פנים לחוץ, בין פעילות מוגדרת כמו פארק חבלים או טיול באיזה טירה, לסתם השתוללות או רביצה באגם. תמיד כייף לעצור בעיירות קטנות או בפארקים עירוניים. הכינו מבעוד מועד סלסלה עם מאכלים להפסקות פיקניק נעימות על הדרך.

רווחו את המסלול: אנחנו לא בטירונות וזה בסדר לא להספיק הכול. כל מקום שלא נספיק תהיה לנו סיבה טובה לחזור אליו. אין שום חובה לעשות V על כל המקומות. חשוב להנות מהמקומות החדשים ולהקדיש להם את הזמן הדרוש.  רווחו את הטיול, השאירו זמן גם לדברים בלתי צפויים. (אטרקציה מעניינת שנתקלתם בה, או אפילו כביש חסום שמשבש את התוכניות.)

תרבות יום א’:  ימי ראשון בחו”ל הם ימי השבת שלנו בארץ, רוב החנויות סגורות ויש מעט פעילות. תכננו את ימי א’ לטיול בטבע או באטרקציה משפחתית שאתם יודעים שתהיה פתוחה באותו יום. ייתכן שיהיו עומסים בכניסה לאטרקציה וגם בכבישים. כמו יום שבת כבר אמרנו?

לא משתעממים יוצאים לדרך מצוידים: קצת ספרים, צעצועים, וכלי כתיבה לקטנים. מחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים לגדולים. לא לשכוח מטענים וקחו גם מטען או שניים כרזרבה.

5 טיפים לתכנון טיול בצפון איטליה עם ילדים

צ’ק ליסט- לפני שאתם מתחילים לארוז ערכו רשימת ציוד מפורטת הכוללת את הדברים הבסיסיים כמו ביגוד, הנעלה, הלבשה תחתונה, כלי רחצה ומוצרי קוסמטיקה. לרשימה זו הוסיפו פן לשיער, ספרי קריאה, משחקי טריוויה, מדבקות , קלפים, חוברות תשבצים, תרופות קבועות במידה ויש ואף תרופות ותיק עזרה ראשונה על כל צרה שלא תבוא.

קחו לפחות 3 נרתיקים: רכזו באחד מוצרי אלקטרוניקה ומטענים. רכזו באחר מוצרי טיפוח והכינו נרתיק נוסף לסיכות, קוקיות, מברשת שיער, כלי גילוח וכו’

לוח הזמנים האיטלקי – אכלו ארוחת בוקר משביעה וקחו אתכם צידה לדרך. ארוחת הצהרים במסעדות מוגשת על פי רוב בין השעות 12:30-14:00 אם תגיעו מאוחר יותר, יתכן שיהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא מקום לאכול. האיטלקים לא מוותרים על סיאסטה. ארוחת ערב לעומת זאת מתחילה בשמונה בערב ונמשכת מספר שעות כי ארוחת ערב באיטליה היא לא “ארוחה על הדרך”, כנהוג במחוזותינו. אם קיבלתם המלצה למסעדה מסוימת, הזמינו מקום מראש בסוף השבוע, במיוחד בערים הגדולות ובעיירות הפופולריות.

אטרקציות-  אם אתם מגיעים בעונת השיא (יולי+ אוגוסט) השתדלו לרכוש מראש כרטיסים לאטרקציות כמו פארק שעשועים או פארק מים והגיעו בימי חול. בזמן רכישת הכרטיסים בדקו אם ניתן לרכוש כרטיס משפחתי. לעיתים יש אטרקציות מוזלות בימים או בשעות ספציפיות, כך תוכלו לחסוך מעט בעלויות.

אירועים מיוחדים- בתכנון הטיול נסו לשלב אירועים ופסטיבלים מקומיים. תוכלו להתעדכן מראש אצל ד”ר גוגל או פשוט לברר באחת מלשכות התיירות המקומיות, ממש בתחילת הטיול.

מה לקחת לטיסה? אם אתם טסים עם תינוקות הכינו בנוסף לתחליפי החלב, גם מזון וחטיפים.  גם ילדים מעל גיל שנתיים שהוזמנה עבורם ארוחת ילדים, ישמחו לקנח באיזה ממתק מוכר תוצרת הארץ. ארזו תיק יד לתינוק הכולל: חיתולים, מגבונים ושקית לחיתולים משומשים, בגדים להחלפה, מוצצים, שמיכה קלה ושתיה כמובן. כדאי להביא לילד בובה או משחק מוכר ואהוב, הוסיפו צעצוע או משחק חדש שיספק לו את יצר הסקרנות במהלך הטיסה.

כדי להימנע מכאבי אוזניים בזמן המראה או נחיתה כדאי להציע לתינוק מוצץ או לתת לו לינוק

ולילדים גדולים יותר אפשר לתת לשתות, לאכול או פשוט להציע להם מסטיק.

מדוע מומלץ להזמין תכנון טיול לצפון איטליה מחברת סלקטד?

סלקטד היא חברת תיירות שמציגה גישה שונה מכל מה שהכרתם, לטיול שלכם בחו”ל.כדי להפוך את החוויה למושלמת בנינו עבורכם את כל מה שהתייר הישראלי צריך.

למה טוסקנה?

טוסקנה היא המובילה בתחום התיירות הכפרית באירופה, לאן שלא תפנו תתקלו באיכות, בטעמים נפלאים ובטיפוח. וגם כי מי שביקר בטוסקנה פעם אחת בדרך כלל חוזר אליה.

הרעיון הוא שאתם מקבלים תוכנית טיול עשירה המותאמת לצרכים ולרצונות שלכם כשחברת סלקטד מאחוריכם בכל מה שצריך: רכב, מלון, הזמנת מקומות במסעדות ובאטרקציות השונות.

את הטיול שלכם בטוסקנה מלווה נציג מקומי שלנו דובר אנגלית שידאג לכם במידה ומתעוררת בעיה כלשהי וכל זה, בעצמאות מוחלטת שלכם, בלי שותפים לטיול ובלי תלות בצרכים של מישהו אחר.

איך זה עובד?

מיד אחרי שבחרתם תאריכים והזמנתם טיסות, אנחנו נכנסים לתמונה:

מרגע זה, התכנון לחופשה המושלמת עובר לידי המומחים שלנו.

נתאים עבורכם מלונות בוטיק מיוחדים ומסעדות, נזמין עבורכם טיולים במקומות שרק המקומיים מכירים. בתום התהליך, תקבלו גישה לאפליקציה ייעודית הכוללת תכנית טיול יומית מפורטת, עם הוראות ניווט לכל מקום ועם לוחות זמנים.

תכנון טיול בתפירה אישית מאפשר לכם חיסכון בזמן מיקוד והנאה מושלמת במה שחשוב באמת. תוכלו לטוס בראש שקט ולראות המון בביטחון שאתם רואים את המיטב של המיטב וכל זה בקצב שלכם.

 

 

 

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.