חופשה זוגית בטוסקנה

 

את הירוק העז של טוסקנה הכפרית אנחנו הישראלים לא מכירים. נופיה הנפלאים, הכפרים הציוריים והערים היפות של טוסקנה יקדמו את פניכם של מי מציעה אין ספור אפשרויות לבילוי רומנטי. מה שיישאר לעשות הוא לבחור מתוך השפע הקיים ובמסגרת הזמן העומד לרשותכם, את האטרקציות, את הכפרים והערים הפזורות כמו אבני חן נדירות לאורכה ולרוחבה של טוסקנה. בילוי של חופשה זוגית בטוסקנה המהווה חבל ארץ יפיפה באיטליה ארץ המגף, תהיה החלטה נבונה של כל זוג שרוצה להנות מיעד רומנטי מושלם.

טוסקנה משלבת עיירות עתיקות, כפרים ציוריים, אוכל טוב ושכיות חמדה אמנותיות בזכות היות האזור ערש הולדתו של הרנסאנס. בטוסקנה חשים את הרומנטיקה באוויר, זו הסיבה שהפכה  ליעד נחשק ומועדף על זוגות. עיר הבירה של המחוז היא פירנצה, אבל מלבדה, ישנן ערים נודעות מימי הביניים ואינספור עיירות קטנות הבנויות על ראש גבעות. הבתים הבודדים המעטרים את טוסקנה בולטים בגגות הרעפים הצבעוניים שלהם על רקע שדות ירוקים. טוסקנה ממוקמת בצד הצפון מערבי של מרכז איטליה – צפונית לעיר רומא ודרומית לבולוניה, היא נחשבת כיעד בפני עצמו או משתלבת בטיול ארוך יותר הכולל את צפון איטליה.

איך מתכננים חופשה זוגית בטוסקנה?

ראשית נערכים נפשית לקראת האטרקציות והנופים המדהימים ביותר באירופה. בטוסקנה תוכלו לבקר בחורף או בקיץ ואם החלטתם לטייל בעצמכם בחבל הארץ הקסום הזה השכירו רכב נוח, לעיתים ייתכנו נסיעות ארוכות בין אטרקציה לאטרקציה. אם החלטתם להגיע לאזור טוסקנה בחורף, מומלץ מאוד לשהות את סוף השבוע בעיר פירנצה הרומנטית המתאימה כחופשה זוגית בטוסקנה, זו הזדמנות לקבל טעימה מעיר מדהימה מלאה אומנות, היסטוריה, אוכל משובח וחיי לילה תוססים. אל תוותרו על ביקור בסיינה העתיקה הבנויה בנוסח ימי הביניים. גם סאן ג’מיניאנו היא עיר יפיפייה ומלאה עניין בכל עונות השנה. סיור ביקבי יין בטוסקנה ופירנצה הוא בגדר מאסט.

כשמתכננים טיול זוגי לטוסקנה, חשוב לקחת בחשבון את היינות המקומיים באזור. ישנם יקבי ומרתפי יין מקומיים בטוסקנה, רובם גם יאפשרו לכם לבקר בהם בתשלום הוגן כך תהנו מטעימות יין ,פלטות גבינות ותוכלו לרכוש בקבוק מקומי משובח.

מה הפך את טוסקנה ליעד מושלם לחופשה זוגית?

לאהבה אין גבולות, זו שפה בינלאומית. התיירים הישראלים כבר מבינים שכדי לבלות ירח דבש, יום נישואין או סתם את אהבתם, לא חייבים לטוס עד קצה העולם. חופשה זוגית בטוסקנה מתאימה לזוגות רומנטיים שאוהבים את החיים הטובים.

את האוירה המיוחדת בטוסקנה קשה לתאר במילים. כדי לנסות להמחיש זאת, אפשר לומר שכל מקום עצירה אקראי נראה כמו אגדה שקמה לחיים. המקומות הקסומים, המסעדות הקטנות, הכרמים והיקבים, המוסיקה והשפה המתנגנת חוברים בהרמוניה מושלמת לחוויה רומנטית בלתי נשכחת.

באלו מקומות חייבים לבקר?

נסיעה בכבישים הכפריים ברחבי טוסקנה היא בילוי רומנטי בפני עצמו. לא משנה באיזה פינה החלטתם לעצור, כל פינה נראית כאילו נלקחה מסרט איטלקי בניחוח של פעם. תמצאו את עצמכם בתוך שפע של אתרים היסטוריים כמו: טירות, כנסיות, כרמים, יקבים תצפיות מרהיבות וארוחות טוסקניות מסורתיות במסעדות משפחתיות קטנות. מעבר להיותה של טוסקנה יעד רומנטי, היא נחשבת לאחד מיעדי האוכל המובילים בעולם, לכן סיור קולינרי מודרך יחשוף בפניכם צדדים חבויים ומיוחדים של הסצנה הקולינרית בטוסקנה. אופציה נוספת היא סדנת בישול באחת המסעדות. כך או אחרת, מדובר בחוויה שהיא בגדר חובה.

החוף של טוסקנה

הוא חלק פחות מדובר כי בפועל מי שמקבל את מרבית הפוקוס אלו הטירות העתיקות, הכרמים וסיורי האוכל. אבל אם יש לכם מעט זמן, כדאי שתבקרו בחוף הטוסקני המאפשר לצאת ממנו לביקור באי אלבה. האי אלבה מציע למבקרים בילוי קלאסי של מנוחה על החוף, אכילת פירות ים משובחים, יציאה לשיט או צלילה וגם הצצה להיסטוריה המעניינת של האי אליו הוגלה נפוליאון בונפרטה לפני מותו.

טבילה במעיינות חמים

בטוסקנה קיימים מעיינות חמים טבעיים. המפורסם ביניהם נקרא סטורניה, (Saturnia) תוכלו ליהנות שם מכוס יין מקומי בתוך מים נעימים, בצבע כחול מסנוור, מול נוף מיוחד במינו .

פירנצה

אם ברומנטיקה עסקינן, פירנצה בירת טוסקנה היא אחת הערים הרומנטיות בעולם. לקבל הצעת נישואין בפירנצה זו רומנטיקה במיטבה. אתרים כמו: פיאצה דלה רפובליקה, פונטה ווצ’יו או פיאצה מיכלאנג’לו הם דוגמאות בלבד, מצפות לכם פינות יפיפיות שלבטח יגרמו לכם לרצות לעצור את הזמן מלכת. מומלץ לשוטט ברחובות הצדדיים של העיר, לטייל בין חנויות, כנסיות עתיקות, פיאצות ומסעדות וללכת לאיבוד, זו הדרך הטובה ביותר להכיר את פירנצה- מלאת האופנה ופרטי אמנות נדירים מרחבי העולם, הארכיטקטורה כאן מהממת וגם השפע האינסופי של המסעדות.

ביקור במגדל פיזה

המגדל הנטוי של פיזה, נמצא בעיירה פיזה ונחשב לאתר היסטורי אייקוני. הוא מכונה גם- מגדל הפעמונים, או קמפניל ונחשב לאחד המבנים הארכיטקטוניים המדהימים ביותר מאירופה של ימי הביניים.

ליקוט פטריות כמהין

חשוב לדעת שמדובר על בילוי עונתי. בהנחה שהגעתם בעונה הנכונה, המטרה היא שיטוט וחיפוש אחר הפטריות הנדירות, החבויות מתחת לאדמה וצומחות להן בטבע באין מפריע, כאילו מתעלמות מהעניין שבמרחק קילומטרים רבים ממקום הימצאן יש אלפי אנשים שמוכנים לשלם סכומי עתק רק כדי לשים יד על אחת מהן. תמיד תוכלו לקחת אתכם סלסלת פיקניק מפנקת ולשבת לנוח להפסקת אוכל ויין.

סיור טעימות יין

מעבר לנופים עוצרי הנשימה, טוסקנה היא חבל ארץ של כרמים ויקבים נפלאים. בכל אחד מהם תוכלו להזמין סיור זוגי של טעימות יין, ללמוד על יינות טוסקנים וליהנות מסיפורי המורשת של המשפחות מארחות.

אלו אטרקציות לזוגות יש בטוסקנה?

לוקה– עיר יפיפייה, בירתה של טוסקנה בתקופת ימי הביניים המוקדמים. העיר מוקפת חומות אשר נבנו בתקופת הרנסאנס בין 1504 ו-1645 ונותרו  בשלמותן. ניתן לעשות סיור אופניים חוויתי על החומות. לוקה משופעת בסמטאות עתיקות עם חנויות, מסעדות, בתי קפה ואווירה טובה. היא שוקקת חיים בחודשי הקיץ במיוחד ומשמשת גם כעיר נופש למקומיים.

סן ג’ימיניאנו-  עיר מרתקת שתיקח אתכם לשלהי המאה ה-14. את סאן ג’מיניאנו עוטפים פרדסי ענבים ושדות חיטה. היא משופעת במגדלים, המזכירים בצורתם גורדי שחקים עתיקים ומתנשאים לגובה רב. יתר מבני העיר שמורים היטב ומהווים דוגמה לאדריכלות רומנסקית וגותית, בשילוב של בניינים חילוניים וכנסיות. העיר מלאה בגלריות ובמרכזי אמנות מודרניים. בטוח תיהנו לשוטט ברחובות צרים עם בתי אבן קטנים, אריחים דהויים ותריסים אלגנטיים בחלונות וכמובן מבתי קפה מלאי אווירה ורומנטיים.

מונטריג’יוני- נחשבת לפנינה של טוסקנה. עיר קטנה שהשתמרה היטב, 12 ק”מ צפונית לסיינה, במראה הכללי שלה היא מזכירה את סן ג’ימיניאנו בשל הבניינים הגבוהים דמויי גורדי השחקים. מונטריג’יוני שוכנת על ראש הר ומוקפת חומה. קו הרקיע שלה הוא המדהים בעולם. את הסיבוב בעיר תסיימו כנראה תוך פחות משעה, אבל זו תהיה שעה בלתי נשכחת.

סיינה– קטנה ורגועה יותר מפירנצה. המבנים והרחובות בה נשמרו מימי הביניים ומרכז העיר ההיסטורי הוכרז כאתר מורשת עולמית ע”י אונסק”ו. כיכר העיר  פיאצה דל קמפו עשויה לבנים אדומות, היא הדואומו של סיינה וצורתה דומה לצדף. זוהי אחת הקתדרלות היפות ביותר באיטליה ולמעשה באירופה .

טיול ב- ואל דאורצ’ה  Val d’Orcia

ואל דאורצ’ה היא עיר טוסקנית קסומה וטיפוסית השוכנת בעמק מרהיב ביופיו, המוני טירות מימי הביניים, כרמים וכפרים קטנים, כאן תקבלו תמצית של טוסקנה הקלאסית והרומנטית במלוא תפארתה.

האם יש מקומות לינה בטוסקנה המתאימים רק לזוגות?

לזוגות המעוניינים בחופשה זוגית בטוסקנה ישנן לא מעט אפשרויות. אם בוחרים בעיר מומלץ ללון בפירנצה, לוותר על רכב שכור ולהשתמש בתחבורה הציבורית הנהדרת כדי להגיע לערים הסמוכות. לזוגות המעוניינים לבקר באזורים הכפריים של טוסקנה ומשם לצאת לגיחות קצרות לעיר, מומלץ להזמין חדר בלינה כפרית ולשכור רכב.

למעשה הלינה כפרית בבתי חווה (Agriturismo) מפותחת כאן מאוד. בתי החווה נמצאים במקומות מבודדים יחסית, בדרך כלל מחוץ לעיירות ומאפשרים חיבור אותנטי למקום ורומנטיקה במיטבה. השכירות בבתי חווה היא בדרך כלל על בסיס שבועי משבת עד שבת (השהיה השבועית בימים הללו מהווה בעיה לציבור הדתי), אך תוכלו למצוא גם מקומות על בסיס יומי. אם אתם מגיעים בתקופה שאינה עונת תיירות (חגים ויולי-אוגוסט) תגלו שחלק מהמקומות מוכנים להתגמש. יש מגוון רב של אפשרויות לחופשה זוגית בטוסקנה. החל ממבנים חקלאיים שהוסבו ללינת תיירים, דרך בתים בני מאות שנים שהותאמו לצרכים מודרניים ועד מנזרים עתיקים ומבצרים היסטוריים כשהמאפיין הבולט אצל כולם הוא תחושת השייכות שתרגישו והפרטיות המוחלטת שצפויה לכם.

המלצה רותחת היא אירוח באחוזת סן פביאנו השוכנת בעמק ארביה, במרחק נסיעה מסיינה, ונמצאת בבעלותם של פיליפו ורחל פלורנטיני. פיליפו הוא בן למשפחת אצולה איטלקית עם שורשים יהודיים (מצד אמו) ורחל היא ישראלית לשעבר. מדובר באחוזה אגדית המשתרעת על שטח של 6,000 דונם ובשטחה יש שדות חיטה, כרמים, יערות אלונים, אגמים, נהרות וגם טירה מהמאה ה-12 וכנסייה שנבנתה ב-867. תוכלו לצאת לטיולי אופניים בשטח העצום, לטבול בבריכת השחייה, להשתתף בשיעורי בישול וציור, זוהי נקודת מוצא נהדרת לטיולים בערים ועיירות שונים.

באלו מסעדות מומלץ לבקר?

בראדה אין קיאנטי-  מסעדת קאסה פורצ’יאטי המעולה. מציעה פסטות מעולות ומנות ספישל משתנות. בנוסף תוכלו לטעום כ-40 יינות מייקבים שונים של מחוז קיאנטי ואיטליה.

בפירנצה- מסעדת טראטוריה בובולי מציעה מאכלי מטבחים שונים: איטלקי, ים תיכוני, אירופאי, טוסקאני. ידידותית לצמחונים, אפשרות למנות טבעוניות וללא גלוטן.

בעיר קורטונה- מסעדת טרטוריה דה דארדאנו המשפחתית המציעה מנות משובחות במחירים הוגנים. פסטות, חזיר בר (צ׳ינגיאלה) בבישול איטי, ארנב צלוי על גחלים ועוד.

בסיינה- הטברנה של סן ג׳יוזפה צמודה לפיאצה דל קמפו, הכיכר המרכזית. המסעדה נמצאת במרתף, במבנה שהוא ארמון מהמאה ה-11. כל הפסטות מוכנות במקום, כאשר המנות המומלצות הן הניוקי ורדי – ניוקי ירוקים מתערובת תרד, יש כאן סטייק פיורנטינה אמיתי וסוגי בשר שונים המבושלים נטו, ללא תבלינים וטעמם גן עדן.

בסאן ג’מיניאנו- מעדניית טנוטה טורקיאנו היא גם בר יין שיקי ומציעה מאכלי מטבח איטלקי וטוסקני שונים מתאימה לארוחת צהרים או ערב.

מדוע מומלץ לבחור בחברת סלקטד לתכנון חופשה זוגית בטוסקנה?

חברת סלקטד הוקמה מתוך מחשבה שאין שטנץ’ אחד. אנשים מטיילים בצורה אחרת, בקצב אחר ויש להם עניין שונה. חשוב לנו לאפשר לכם נקודת מבט חדשה ותוכן שונה לטיולים זוגיים רומנטיים ביעד פלאי כמו צפון איטליה והפעם באופן עצמאי. חופשה זוגית עם סלקטד זו חופשה קולינרית במקומות בלתי נשכחים. לכל אחד מהיעדים תגיעו עם אפליקציה הכוללת פירוט פעילויות במסלול היומי שלכם. לכל שאלה תוכלו לשלוח לנו הודעת ווטסאפ ולקבל מענה הולם.

כבר בשיחת ההכרות נבין מי אתם? מה הרגלי הטיולים שלכם? מה הגילאים שלכם? מה אתם אוהבים לעשות? באיזה קצב אתם מטיילים? האם יש לכם מגבלות פיזיות, מגבלות כשרות, האם תאריכי הטיולים שאנחנו מציעים תואמים לתאריכי הטיול שלכם ועוד.הקונספט שלנו הוא שילוב אופטימלי בין טיול פרטי לטיול מאורגן.

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.